2010-06-16

Semester!!!

Nu har jag semester!!! Jobbade sista dagen idag. På förmiddagen var jag på min nygamla arbetsplats, där jag alltså ska arbeta i höst. På eftermiddagen sa jag farväl till skolan där jag jobbat detta läsår, och personalen. Lite vemodigt, men det känns ändå bra att arbeta lite närmare hemmet!
Vad ska jag göra med all denna ledighet då? I morgon ska Elvira ha en kompis här hela eftermiddagen och Håkan ska praoa på sitt sommarjobb. I bästa fall hinner jag läsa och slöa lite! Snart bär det iväg till Nyhem med barnen och syrran, en avkopplande inledning på semestern. Om man hinner somna innan tonåringarna kommer från nattmötena vill säga, det brukar låta ganska mycket på nätterna... men det hör till! Sparade min nya Anna Jansson in i det längsta för att ha något med mig att läsa, men ikväll gav jag upp och började läsa den. Får se om jag hinner till Bokia och köpa böcker för mitt presentkort innan vi åker.
Tråkigt att Håkan ska jobba några veckor nu, hade varit mycket roligare att vara lediga hela sommaren tillsammans.
Nej, nu är det nog bäst att försöka sova, lär väl väckas av Oskars rop på pappa eller mamma i morgon bitti...

Dagens citat:
Ansvaret är inte mindre
för den som håller tyst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar