2010-06-21

Dags för Nyhem!

Idag åker syrran, barnen och jag till Nyhem! Elvira har pratat om det i flera veckor, och igår tror jag hon pratade om Nyhem minst en gång i halvtimmen. Hon tyckte att vi kunde ha åkt redan igår! När hon vaknade i morse, 05.41, så var det första hon sa: Mamma, idag ska vi åka till Nyhem. Äntligen! I år ska Oskar med, det blir första gången han sover i husvagn. Han var med på en endagsutflykt till Nyhem när han var nyfödd, då sov Elvira i husvagn med sin moster och kusin. Att Oskar ska med, och att Lovisa inte finns tillgänglig som barnvakt, innebär att det inte kommer att bli en rofylld vistelse på Nyhem. Jag gissar att en del tid kommer att gå åt till att jaga Oskar... I övrigt ska vi umgås, äta glass, lyssna på predikningar, gå på barnmöte, träffa folk med mera. Här är en bild från förra året, mamma och pappa var nere på besök som vanligt, och vi åt glass under tallarna! Pastor Holger var också där!


Det ska bli så roligt att åka dit! Elvira sitter just nu och säger att hon inte kan vänta längre. Men det måste vi ju, vi måste ju vänta på syrran. Oskar säger "Minna vagn" och "lass", vilket betyder att han ska sova i husvagn och äta glass. Han har läget klart för sig! "Mommo" och "moffa" nämner han också, av någon konstig anledning i samma andetag som "lass".
Jag lär väl inte blogga på några dagar, återkommer i slutet av veckan!

Jag önskar Filip och Jossan lycka till på deras vandring på Bergslagsleden!

Dagens citat:
Berömmelse
är bara att vara känd
av dem man inte känner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar