2019-10-07

Stockholm dag 2

Elvira och jag sov gott på vårt hotell. Lite för gott. Jag vaknade kl 8 enligt klockan vid TVn och låg och grejade med ett blogginlägg en stund. Tills jag upptäckte att klockan egentligen var 9.22. Jag väckte Elvira och vi skyndade oss att göra oss i ordning och gå ner till frukosten. Vi gjorde inte frukosten rättvisa, lite yoghurt med müsli, kaffe till mig och juice till Elvira. 



Sedan packade vi ihop och åkte till stationen och låste in våra väskor. Elvira hade inga önskemål om vad vi skulle göra, så vi åkte till Slussen och tittade på utsikten vid Katarinahissen. 





Sen tog vi tunnelbanan till Hötorget, där vi gick upp vid fel uppgång, så jag passade på att visa Elvira var Olof Palme blev mördad. Sen gick vi till Kungshallen och åt nachos. Jag åt köttfärsen på min. Slängde mycket. Jag måste tänka till kring snabbluncher på stan. 



Sen shoppade vi lite på HM. Vi och vi, snarare Elvira. Därefter strosade vi runt. Vi tittade på barackerna vid riksdagshuset som hade fel färg och var tvungna att målas om. 



Sen hamnade vi vid Stockholms stadshus. Jag har bara sett det på håll tidigare. 



Nu kollade vi in det på närmare håll, så vi vet var vi ska ta vägen när vi får Nobelpriset!



Sen gick vi till stationen, fikade, tittade på duvorna och upptäckte att tåget skulle gå 15.27 och inte 15.29. Och det hade inte samma nummer...



Pratade med SJs personal som stod med gula västar och fick veta att avgångstiden på vårt tåg hade ändrats sen vi bokade biljetterna i våras. Till 14.35. Nu var klockan 14.45. Som tur var hjälpte de oss att boka om till tåget som gick 15.08! Det löste sig snabbt och bra tack vare trevlig och serviceinriktad personal!

Håkan hämtade oss och sen fick vi, trötta men nöjda, komma hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar