2019-10-26

Skrämmande?

Igår var sista dagen före höstlovet, så på jobbet pysslade vi och eleverna fick vara utklädda om de ville. Fröknarna också. Jag köpte mig en häxhatt på Dollarstore, ett enkelt sätt att klä ut sig! Tränade på bister min också, förstås. 



På eftermiddagen kom småtrollen! Vi fikade och spelade fiskspelet!





Sedan tog jag med mig Elvira och Oskar och åkte på spökvandring i stallet! 
Oskar såg ut så här:



Och Elvira så här:



De gick promenaden, jag stod gömd i skogen och skrämdes. Vi blev utplacerade i god tid innan, så att ingen skulle se oss innan, så jag hade gott om tid att ta selfies och öva in en bra min!



Sen gick barnen (och en och annan vuxen) genom skogen i mörkret i grupper om 2 eller 3, med ficklampor. Lite belysning hängde i skogen. Längs vägen stod vi och skrämdes på olika sätt. Jag lyckades skrämma en och annan rejält, särskilt några vuxna. Det var kul!



Vid målet bjöds det på varm choklad och bullar. Alla verkade mycket nöjda. 



Sedan fick vi åka fyrhjuling med vagn tillbaka! 



Sen åkte vi hem och slöade framför TVn, i alla fall jag och Håkan!

2 kommentarer:

  1. Du har talang för häxblick �� /syster yster

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som om du lyckades bra med häxrollen:=D

    SvaraRadera