2019-10-20

Regnig dag i Sälen!

Det är klart att det hade varit härligt med vackert väder! Men Sälen är underbart även i regn och vi hade en otroligt mysig dag igår. 
Vi vaknade med regnet smattrande mot taket, det verkligen hällde ner. Dimmigt var det också. Men vackert!



Jag började dagen med att blogga. Sedan gick jag upp och nystade garn. 



Frukost, grekisk yoghurt med blåbär!



Oskar fick lite sällskap!



På förmiddagen virkade jag lite. Maria satte gipsskivor och spacklade mm. Håkan och Oskar spelade en mycket kort omgång Monopol och Mathilda slappade. Sedan åkte vi och handlade lite. 
Till lunch blev det gulaschsoppa!



På eftermiddagen fick Oskar hjälpa till och slipa lite. Syrran håller på och gör om i sin hall nämligen. 



Maria, Mathilda och jag tog bilen till Hundfjället och vandrade lite där. Vacker natur!



Vi tittade på området där de bygger, de har rivit huset bredvid Hundfjällscentret, där affären låg, och ska bygga ett stort hotell. 



Vi hamnade i Trollskogen där jag fick syn på den här filuren som smälte väldigt bra in i naturen nu. 



Mathilda smälte också bra in!



Sedan åkte vi hem och fikade!



Vi spelade Finns i sjön. 


Sen spelade vi Monopol. Håkan gav upp efter nån timme, vi andra spelade i två timmar innan vi gav upp. Oskar är besviken, hittills har ingen orkat spela klart med honom. 



Så blev det dags för kvällsmat.  Kött, potatisgratäng och ädelostsås. Gott! Syrran, Mathilda och jag gick en kort promenad i mörkret. Vi hade inga reflexer så vi vände snart. 
Vi gick upp till syrrans stuga och grillade marshmallows och såg Dobidoo och Så mycket bättre. 



När vi gick ner till oss hade det börjat snöa!!!



En skön och avslappnad dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar