2019-10-27

Loppis-lördag

Syrran kom och förmiddagsfikade med mig igår innan vi gav oss ut på loppisrunda. Det blev julfika med julmust och pepparkakor! Mysigt!



Vi var först på en lokal loppis, där folk hyrt bord. Vi hittade en hel del, en del kommer jag visa på julbloggen. 
Jag köpte bara en mjölkkanna. Det var faktiskt jättelänge sedan jag köpte nån. Och den här var så fin! Mönstret passar till Swedish grace, tycker jag, fast det är inget känt märke. 



Jag köpte också ett spel som jag kan ha på jobbet, tänkte jag. 
Vi åkte vidare, först till bygghandeln och köpte packningar och rensband så Håkan kunde få ordning på avloppet i handfatet i badrummet. Sedan hamnade vi på Bra & Begagnat, där jag köpte en kasse böcker, slalompjäxor åt Oskar och magnetord till kylskåpet. 



På eftermiddagen fixade Oskar sin pumpa. Han blev missnöjd, den blev inte som han tänkt sig. 
Penny och Roxanna tittade i alla fall intresserat på!



Tjejerna åkte till sin mormor på eftermiddagen. På kvällen virkade jag på min sjal och tittade på julfilm och på TV, Så mycket bättre. 
Skönt med helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar