2016-04-09

Vårlördag

Efter en slö morgon med frukost och förmiddagsfika fick jag med lite hjälp ändan ur vagnen och gav mig ut och cyklade. 17 km blev det, lite kallt men en del sol i alla fall. Jag måste hitta några roliga, asfalterade vägar som har lite vägren och inte för mycket trafik.


Efter lunch åkte vi och hämtade Andjelin och köpte lördagsgodis. Vi hade funderingar på nån mer utflykt, men barnen ville hem och leka. Inte mig emot, att sitta i solen med en bra bok känns helt ok!


Rabarbern har börjat växa!


Håkan bytte däck på bilen. 


Barnen hjulade och spelade fotboll!


Vitsippor, snödroppar, krokus, tulpaner och en katt!


På kvällen tog vi en cykeltur, jag och männen i mitt liv!


Innan det åt vi kött, cidersås och klyftpotatis och nu har vi sett en Beck-film. 
En härlig vårlördag!

Varje vår är den enda våren, en evig förundran. 
Ellis Peters

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar