2016-04-28

#TBT Vinter i Sälen 2008

Det är vintern 2008, påsklov tror jag. Vi har bokat några dagar i Sälen, tanken är att jag och Kalle äntligen ska få åka skidor några dagar och så har jag tänkt lära Elvira och Mathilda att åka skidor. Men... jag är gravid och blir sjukskriven pga foglossning redan i februari, fyra månader innan det är dags för Oskar att födas. Det blev inte riktigt som vi tänkt oss. (Det kan hända att jag gav upp tanken på att kunna åka särskilt mycket redan när jag upptäckte att jag var gravid, jag antar det men minns inte).

Vi stannade för fika/mat på vägen upp, ungefär där vi brukar. Jag sitter på kylväskan, foglossningen är nämligen så bedrövlig att jag inte kan stå mer än nån minut (med kryckor som stöd), inte kan gå mer än ca 10 meter (med kryckor) och tillbringar mycket tid i rullstol...


Kalle och Elvira!


Lovisa, Maria, Shiro och Kenneth. (Så tacksam för alla fina minnen!)


Elvira somnar i Håkans knä i lägenheten vi hyrde.


Att ge Elvira skidlektioner gick ju sådär för mig, det blev Håkan (som inte åkt slalom på många år) och Mathilda (som aldrig åkt slalom) som fick ta hand om det. Jag satt i en stol och försökte instruera dem. Inte så lätt. Jag försökte också hjälpa Mathilda från foten av backen när hon skulle åka... det gick om möjligt ännu sämre!


 Elvira fick också hjälp av moster Maria, då gick det lite bättre ser det ut som!


 I "liften"

 
Här är det Kenneth som får agera skidskollärare! 


Lovisa hjälpte också till!


Håkan hjälper Mathilda nedför backen!

 
Elvira fick åka lift upp på toppen av Hundfjället med moster! Min duktiga lilla tjej!
 
 
Och till slut kom de ner!
 

Underbart vackert väder!


Korv med bröd till lunch!


Johan och Martina har också dykt upp (Kom de senare? Eller var de med hela tiden fast de inte fastnade på kort?)


Pulkaåkande kusinerna Lovisa och Elvira!

 
Åh, vad jobbigt jag tyckte det var att inte få åka och inte kunna hjälpa Elvira och Mathilda. Sen funderar jag på om det var den här gången Kalle åkte Väggen för första gången? Jag minns faktiskt inte riktigt!
 
En av många helt underbara semestrar i Sälen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar