2016-04-04

Söndag med cykling och fika mm

Igår var det årsmöte i kyrkan, så där tillbringade jag förmiddagen. Efter lunch åkte mamma, Håkan och jag till Ingalill, min svärmor. Oskar var hos Marcus och Elvira var med Ida. Ingalill opererade sina höfter för en vecka sedan och måste nu ta det lite lugnt. Trots det hade hon bakat kladdkakemuffins! Syltkakorna tror jag hon hade bakat tidigare. Oskar blev väldigt sur över att han inte följde med och fick äta syltkakor.
Nr vi kom hem tog syrran och jag cyklarna och gav oss ut en sväng. Vi åkte en del grusväg. Först var den torr och platt, men sen blev det 3 km där de hade lagt på grus, så vi fick åka i bilspåren, vilket inte var det lättaste. Kladdigt och lerigt så vi nästan fastnade var det också. Och det nya gruset gjorde att både cyklar och vi skakade så vi höll på att gå sönder. Det var ungefär mellan 6 och 9 på bilden. Det var riktigt skönt att komma ut på asfalterad väg sedan. 
Drygt 18 km blev det i alla fall! Det kändes i rumpan...



Vad mer gjorde vi denna dag? Åt god mat, såg på TV/dator och barnen hoppade studsmatta tills vi släpade in dem för en kvällsdusch. 
Ännu en trevlig helg är till ända!

A good week starts with Monday. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar