2016-04-30

Fredag i trädgården och med kollegorna på kinarestaurang - och så lite tråkigheter

Igår eftermiddag sken solen på oss en stund och vi passade på att vara ute. Jag såg att häggen har knopp, nu dröjer det inte länge till en av mina favorittider på året, den mellan hägg och syren, ni vet.

 
Oskar fick ju pallkragar av Ingmarie för ett tag sedan, nu hann han äntligen måla dem.
 

Såhär blev det, vi ska bara ha i lite mer jord och sedan så lite.


Jag var inte ute i trädgården så länge, för jag träffade mina kollegor, först hemma hos en av dem, sedan på kinarestaurangen och avslutningsvis hemma hos en annan kollega. Det var en trevlig kväll, god mat och mycket skratt och flams.

Jag brukar ju oftast skriva om trevliga, positiva saker i bloggen, även om livet inte alltid är så. Just nu är det lite tungt - igen. Det har varit tufft, det senaste året, först blev min svåger sjuk och dog, sedan dog pappa. Nu är min bror dålig, vi hoppas, tror och ber att allt ska gå bra, men vi är naturligtvis oroliga.
Du som ber får gärna be med oss.

2 kommentarer:

  1. Visst var det skönt med lite sol igen:)

    Jag håller tummarna för att din bror blir bättre snart <3

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att din!

    SvaraRadera