2016-04-14

#TBT Trattkantarellplockning 2008

Häromdagen cyklade jag och min syster på en skogsväg och passerade ett ställe där träden var avverkade. Jag berättade för syrran att jag plockat trattkantareller där tidigare, och kom fram till att det var ett passande Throwback thursday - inlägg att dela med mig av!

September 2009, Oskar är 3 månader gammal, Elvira ska fylla 4 år i december, Lovisa är 14 år och Mathilda 19 år. Håkan och jag? Ungefär lika gamla som vi är nu. Tanken var att gå en promenad i skogen, plocka trattisar och fika. Men efter ca 5 min hade vi fyllt allt vi hade att plocka i till brädden, så vi tog bilen till en närbelägen sjö för att fika.


Oskar bar jag i bärsjalen. Den var skön att bära honom i, men den blev inte särskilt använd då han oftast åkte vagn annars.


Fika vid sjön! Lovisa och Elvira gick upp på en liten höjd, vill jag minnas. Det har jag haft kort på, men det kortet verkar tyvärr ha försvunnit.


Kusiner på bryggan!


Det var en sådan där härlig, solig höstdag som man minns med glädje länge! Det sista kortet hade definitivt hamnat som header på bloggen om jag hade bloggat då. Den blev septembers bild i almanackan jag gjorde till mamma, pappa och svärmor det året.
Härliga minnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar