2016-04-17

Dagen efter

Dagen efter vårt Ullaredsbesök hade det varit skönt att sova länge, men det vaknade lite för många barn för att det skulle vara möjligt. Oskar var nyfiken på vad jag hade köpt åt honom förstås. Han gillade kläderna jag köpt, men minecraft-boken var det en ny upplaga av, så det han ville läsa om fanns inte med, vilket blev en besvikelse.

Jag var till jobbet och tog bort grejen som gör att äggen rullar, nu ska de ligga helt stilla några dagar och i mitten på veckan ska det förhoppningsvis komma kycklingar!

Vi firade Mathilda med lunch för henne, farmor, Josefin och Penny. Fläskfilé och kantareller i sås! 

Oskar och Penny!


Penny står lull!


Elvira och Penny!


Oskar fick pallkragar av Ingmarie, de håller han på och gör fina nu för att sedan kunna odla i dem. Här tar han bort häftklamrar. 


Elvira på studsmattan!


Oskar sparkar boll!


Håkan grejar i trädgårdslandet!


Jag har packat upp alla skojiga inköp såsom plastpåsar, aluminiumfolie, plåster osv. 
Annars har jag inte gjort så mycket. Känner mig rätt trött och orkeslös. 

En trädgård är en vän du kan hälsa på när som helst. Sydney Eddison

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar