2016-03-23

Tre veckor sedan pappa dog

Det har redan gått tre veckor sedan pappa dog. Jag lovade efter begravningen att jag skulle visa några av de bilder som jag valde ut till bildspelet som fanns att titta på vid minnesstunden.  Här kommer de!

Den här bilden på pappa när han är liten har jag visat förut tror jag, pappa är så söt här. Jag kan se en hel del likheter med Oskar.


Mamma och pappa, nyförlovade tror jag.


Pappa och hans lastbil och tre andra män. Hemsk keps!


Den här dagen kommer jag ihåg, vi gick på isen en sådan där härlig, solig vinterdag.


Kanske är det från pappa jag har ärvt den där genen som gjorde att jag en gång hoppade bungyjump och skulle vilja testa att hoppa fallskärm eller nåt sånt?


Mina fina föräldrar! De hann vara gifta i 58½ år.


Vi hade får ett tag, här tror jag det är dags för klippning.


Pappa och min systerdotter Lovisa på en av våra bilsemestrar i Europa. Pappa älskade att resa och jobbade ibland lite extra som reseledare. Jag var med honom på några resor, bussresor till Österrike bland annat. Jag älskar också att resa! Även detta är i Österrike, i Muhr.


Pappa och jag äter mat, på väg till Öland. Jag lärde mig tidigt att om jag var sugen på glass, godis, hamburgare eller så, så var det pappa jag skulle gå till.


Pappa och Elvira ❤️

Semester på västkusten!


Pappa och Oskar ❤️

Pappa och mamma på Sri Lanka, tror jag (de var också i Thailand på den resan). Pappa har under många år haft ett starkt engagemang i en hjälpverksamhet som driver ett barnhem på Sri Lanka och för 5 år sedan fick han möjlighet att åka dit en sista gång, tillsammans med mina bröder.


Mina bröder hjälper pappa att ta ett dopp, i Thailand under samma resa. När jag var barn vill jag minnas att pappa gärna badade. Senare vägrade han bada om det inte var minst 25 grader i vattnet. Och de sista åren var det för jobbigt att ta sig i och för kallt. Här gick det dock bra!


När jag letade efter kort på pappa till bildspelet så slog det mig att han på väldigt många bilder äter jordgubbar. Jordgubbsbakelser, jordgubbstårta, jordgubbar med mjölk,  jordgubbar bara som de är och säkert andra varianter också. Smultron gillade han också, jag minns ljumma sommarkvällar vid sommarstugan då vi plockade smultron tillsammans. Och slog efter myggor!


Pappa var också väldigt engagerad i vår församling, men jag har nästan inga bilder på honom från kyrkan. Köra bil älskade han också, han har kört både lastbil och taxi och han skjutsade och hämtade mig och mina kompisar så gärna. Det har jag också ont om bilder på.

Jag hittar en hel del likheter mellan pappa och mig. Jag är tacksam att jag har så många fina minnen av pappa!

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara minnen av en älskad pappa! Vad härligt att han hann lära känna dina barn också<3

    SvaraRadera
  2. Beklagar sorgen! Du är otroligt lik din pappa! Kul med så många fina minnen ihop! Kram

    SvaraRadera