2016-03-10

#TBT - Bryggiläggning 2005

Jag började blogga 2009, när Oskar var ca 9 månader. Det innebär ju att det är mycket i mitt tidigare liv som jag inte har bloggat om. Jag tänkte därför göra några Throwback Thursday-inlägg och skriva och lägga ut bilder om sånt som hände innan mars 2009. Först och främst blir det nog från 2005 och framåt, dels för att Elvira var liten då och dels för att jag införskaffade en digitalkamera i juni 2005, när jag fyllde 30 år. Det första blir från den 16 juni 2005, när vi var vid vårt sommarställe och la i bryggan.

Pappa fick äran att vara barnvakt åt lilla Elvira, som hade en fin stickad tröja på sig som jag tror att mamma hade stickat. Solhatt hade hon också, trots avsaknad av sol.


Mamma i farten! Under bryggan sitter långa plaströr och i änden på dem ska de sitta lock. När de inte riktigt sitter som de ska så måste man banka dit dem.


Det blev en riktig "kvinnor kan"-bryggiläggning, syrran, Martina, Mathilda, mamma och jag lyckades med gemensamma krafter skjuta ut bryggan i vattnet!


Kusinerna Elvira och Lovisa!


Bryggan är på plats och Kalle och Malte (?) tar sig ett dopp.


Elvira, moster Maria och kusin Martina!


Det gick ju bra!

Jag ska försöka ordna TBT-inlägg några torsdagar framöver, om det är av intresse? Jag tycker det är kul, i alla fall!

3 kommentarer:

  1. Alltså, det låter kul med 'historiska' tillbakablickar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det kan bli kul att läsa, det är i alla fall roligt att skriva och roligt att ha minnena sparade här i bloggen!

      Radera