2016-03-12

Melodifestivallördag med mycket mer!

Idag har vi hunnit med en hel del. Efter att ha ätit frukost och tittat på The Amazing Race uträttade jag några ärenden, jag beställde blommor till pappas begravning och köpte en BH, sedan blev det Dollarstore med barnen för lördagsgodis och lite plastlådor. Hem en sväng, åt lunch och åkte sedan till Dollarstore med Håkan, vi ville ha våriga gardiner till köket. Det visade sig att de hade 50 % på gardinerna, så det blev tre par öljettlängder! På Ica handlade vi lite till kvällens mat.
Lite vårtecken hann jag också notera, snödropparna är på väg upp!


Sedan tog Maria och jag en promenad till kyrkogården och tände ett ljus för pappa.


Barnen och jag fikade semlor. I bakgrunden ser ni de nya gardinerna!


Håkan satte upp klockan vi köpte igår. Jag har tittat på väggen där vi brukar ha en klocka i flera månader nu, och blivit lika irriterad varje gång på att vi inte köpt en klocka. Men nu är den på plats!


Sedan roade barnen och jag oss med att sortera lite lego. Vi kom inte så långt, det finns mycket kvar att sortera... Vi tog en selfie istället!


Sorterat!


Inte sorterat...


Vi lyxade till det med oxfilé kvällen till ära. Lokalproducerat kött, mycket mört och gott! Sparris, potatisgratäng och en sås som Håkan gjort, som var myyycket god! Påminde om Jensens favoritsås, men godare.
 

Oskar fick för sig att han ville elda, så vi tände på en rishög. Mysigt!


Så var det dags för melodifestival! Till den hade barnen önskat chokladpudding, inte min favoritefterrätt, men den slinker ner.


Oskar hejade på Panetoz och Boris René. Elvira hejade på Frans.


Och i slutändan var det en lycklig Frans som stod som vinnare! Ja, han var väl bra.
 

Vem hejade du på???

Nu är det bara jag som sitter uppe, jag ska nog sticka klart Pennys socka innan jag lägger mig! God natt!

Det är vår om du vill vissla även då skon är fylld av snöslask. 
Doug Larsen

2 kommentarer: