2016-03-11

Tre generationer shoppar loss!

I eftermiddags åkte mamma, jag och barnen till stan för att shoppa lite. Mamma behövde dukar till begravningen och det hittade vi i första affären vi klev in i - check!
Nästa stop blev eBrix där vi tittade på lego och deltog i en tävling. Som tack för deltagandet fick barnen varsin liten legogrej.


De har lego i lösvikt i många fina färger!


Ikea blev nästa stopp, där köpte vi skåpluckor till en Billy-hylla, en klocka till köket, en plafond till Elviras rum istället för den som gått sönder, bebisskedar och haklappar, servetter mm


Viktigast var förstås fikat! Fika till fyra personer för 58 kr, det är ett bra pris det!


Jag åt en Rocky Road!


Elvira passade på att hjula på tag själv-lagret. Funderar på om det är kameraövervakat?!


När vi gått igenom kassan kom Oskar på att han var hungrig, så då spenderade vi ytterligare 15 kr på en kokkorv och två mjukglassar. Billigt, billigt!


Jag köpte två buketter tulpaner för 25 kr styck!


Sedan var det dags för sko-shopping. Jag köpte ett par skor att gå i, jag får ont i hälarna i mina gamla. jag är inte helt säker på att jag valde rätt, dock.


Elviras skor!


Och Oskars skor!


Oskar passade på att köpa lego för sina julklappspengar och Elvira köpte kläder.

 
Sedan åkte vi hem och åt tacos!
 
Tack för en trevlig eftermiddag, mamma, Elvira och Oskar! Jag älskar er!
 
varje människa är en del av världen, en del av det stora hela.
John Donne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar