2016-03-21

Lek och bus och bak och sock

På förmiddagen idag skrev jag omdömen. Sedan åkte vi till stan. Jag, Elvira, Oskar, Ida, Marcus och Ingmarie åkte till Lek- och Buslandet medan Håkan åkte och shoppade. Innan vi började leka tog jag ett kort på våra fötter, för naturligtvis rockade vi sockorna idag!


Började leka förresten - Ingmarie och jag satt mest och pratade. Fast hon åkte rutschkana en gång! Barnen for runt, hittade ett par kompisar till från skolan och hade roligt. Lite slush gick det år för att inte drabbas av vätskebrist.


Poserande under dinosaurien!


Oskar åkte hem till Marcus, helt otippat! Elvira och Ida fick följa med oss och köpa en ny grill. Sedan bestämde de att Ida skulle sova över hos oss.


Vi började röja i garaget - jag åkte och pantade burkar. Hela bilen var full av påsar med pantflaskor och burkar...


Under tiden gjorde flickorna schackrutor. Fast det gick sådär. Men kakor blev det i alla fall!


Jag besökte biblioteket, barnen var på gympa, jag promenerade. Sedan virkade jag sockor framför Tv:n. Elviras och Oskars sockor är klara, nu stickar jag åt syrran. Samtidigt tittade jag på Hinterland på Netflix. Nu vill jag se fler säsonger!

 
Vi lekte och lekte och lekte, så det är underligt att vi inte lekte ihjäl oss.
Astrid Lindgren 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar