2018-05-01

Valborgsmässoafton

Suck! All text jag skrev försvann. Bara att börja om. Igår cyklade Elvira och Oskar till stallet för att rida. Det är ca 6 km, inte längre än att de faktiskt kan cykla ibland. Håkan och jag betalade räkningar, städade, grejade med växthuset, bakade mm under tiden.



På eftermiddagen kom Camilla och Tyra och fikade rabarber- och jordgubbspaj. Gott! Och trevligt med en pratstund. Men några kort tog jag inte!
På kvällen kom Mathilda,syrran, mamma, Lovisa, Martina, Arvid och Vera och grillade. Arvid busade med Elvira och Oskar och läste bok med Håkan,



I väntan på efterrätten!



Vera ser nästan lite skum ut, tycker jag!



Sedan gick Mathilda, Elvira, Oskar och jag till brasan. Elvira försvann iväg till Burger King med ett par kompisar. Inte så konstigt, det var regnigt och kallt ute. Trots vädret fick de ordentlig fyr på brasan. Först rök det väldigt mycket.



Oskar och Mathilda!


Mer eld än rök!



En kör sjöng några sånger. Min kollega Emma sjöng solo. De avslutade med de klassiska valborg-sångerna!



Eftersom det var en halvtimme till fyrverkerierna gick vi in på BK en stund. Knappt hade vi satt oss förrän det började smälla. Fyrverkerierna startade i förtid.



Vi gick ut och tittade på dem från trappan. Vackert!



Det var en trevlig, men kall och blöt, kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar