2018-05-13

Man borde ha stängt mellan hägg och syren!

 Häggen blommar. Jag önskar jag kunde göra som skomakaren och ha ”stängt mellan hägg och syren”, men istället väntar tre veckor med utvecklingssamtal... Jag får försöka hinna njuta av våren ändå! Det har jag gjort i helgen i alla fall!



Elvira red på förmiddagen igår. Håkan skjutsade hem Penny vid lunchdags. Oskar följde med, de stannade på Håkans skola och skötte om deras fjärilslarver. Mathilda åkte hem till sig. Här hemma blev det väldigt tyst. Det regnade ute, så jag passade på att hänga undan lite vinterkläder och ta fram lite sommarkläder. 



På eftermiddagen sken det upp. Oskar har byggt en zipline från sin trädkoja. Häftigt, men halvt livsfarligt. 



Jag plockade bort alla gamla blommor från vår rhododendron. 



Boken är så vackert grön!



Häggen och boken!



Snart blommar även äppelträdet!



På kvällen åkte vi till Bengt och Ingmarie och Marcus och åt mat. Sååå gott med kött, gratäng, tzatziki, baconlindad sparris mm. 



Vi följde med när hästarna skulle ges lite kvällsmat. 



Elvira och Tindur!



Den nya hästen, Baldur eller Raven Lazer!



Sedan åt vi rabarberpaj. Grabbarna badade i utespat. Vi satt länge och pratade och tittade på den vackra naturen. Jag hörde göken för första gången i år!



En härlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar