2018-05-06

Shopping, ridning, kaniner och grillat!

Nu skriver jag detta inlägg för tredje gången.. Det är nåt knas med appen jag brukar använda tydligen. Suck, att skriva om samma sak är inte roligt... Men jag gör ett tredje försök, denna gång från datorn.

Igår åkte Håkan och jag till stan för att köpa sandaler och stövlar åt Oskar och sandaler och shorts åt Håkan. Medan vi handlade det tittade jag runt på jeansshorts åt mig och irriterade mig på att alla damshorts är så korta, de slutar precis nedanför rumpan. Är man lite rund så väller liksom låren fram nedanför shortsen då. Jag gick och muttrade surt över detta när jag plötsligt sprang på normala jeansshorts på Kappahl.. Lycka!



En skjorttunika råkade också följa med oss hem...



På eftermiddagen skulle barnen rida och Håkan, som liksom appen måste ha fått nåt knas, hade bestämt sig för att provrida Tindur. Till alla övriga inblandades stora lycka! Jag älskar ridskorna!



Elvira fick leda sin far!



Barnen red ut i skogen och hoppade. Härligt!

Elvira och Tindur!



Oskar och Kasper!



Jag hälsade på de nyfödda lammungarna innan vi åkte hem.



Håkan och jag frös in griskött som vi köpt. Sedan åkte syrran och jag på loppis, men utan att fynda något. Vi fikade istället och sen hämtade vi barnen och köpte perenner. Jag vill också ha en å hemma hos mig!



Vi fick med oss en kaninhane hem, som ska stanna här ett par dagar bara. Förhoppningen är att det ska bli ungar om nån månad. Kaninerna var väldigt nyfikna på varandra. När vi släppte ut dem flög hanarna på varandra, de sprang, hoppade och bet, så vi stängde in vår (kastrerade) hane i buren.



Här är han, den blivande fadern. Lille Skutt fick han omedelbart heta. Visst är han söt?!



Zelda var dock måttligt intresserad av honom, hon bara sprang undan.



På kvällen åt vi grillat på altanen för första gången den här säsongen. Härligt!



Syrran stannade kvar en stund sedan och tittade på Stjärnornas stjärna. Jag har inte följt det alls, men det var kul att se finalen ändå.

1 kommentar:

  1. Låter som en härlig dag! Håller tummarna för att det blir tillökning i familjen:)

    SvaraRadera