2018-05-11

Konsert med Why don’t we

Igår kväll, drygt 1,5 timme innan konserten skulle börja, ställde vi oss i kö utanför Fryshuset. Det var ca 200 m från vårt hotell och dit, perfekt! Efter 40 minuters köande hade vi kommit en bit framåt i kön och såg huset vi skulle till.



Äntligen inne, en halvtimme innan konserten!



Förband nr 1, Eben, som bland annat körde sin hit Lambo.



Förband nr 2, Isac Elliot (med gitarrist) från Finland



Efter en timme var det dags för Elviras stora idoler -  Why don´t we. Vad de skrek, tjejerna. Helt otroligt att nån hade hörseln i behåll!



Det är inte mitt favoritband, men de är duktiga. Nu vet jag iofs inte hur mycket som var inspelat och hur mycket som var live, men de sjöng snyggt, med stämmor och turades om att vara leadsinger.



De körde en massa låtar, de flesta har jag hört på grund av (eller tack vare) Elvira! Invitation, Something Different, These Girls mfl.



Och naturligtvis sin största hit, Trust Fund Baby!



Nånstans i mitten stod vi!



Elvira var sååå lycklig och nöjd!!! Det enda tråkiga var att kortläsaren inte fungerade, så att hon inte kunde köpa någon t-shirt efteråt. Men det var ändå en otroligt lycklig tjej jag fick med mig hem till hotellet, vandrandes i den ljumma kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar