2014-05-01

Valborgsmässoafton

Igår var jag hemma med Oskar. När han skulle lägga sig på tisdagskvällen hade han ont i huvudet och magen och grät sig till sömns i min famn. På morgonen klagade han fortfarande över magen, var väldigt trött och inte alls på alerten. Jag misstänker barnmigrän, det går i släkten. Det blev en lugn dag hemma, han satt eller låg och vilade. På eftermiddagen var han piggare.
Jag fotade lite blommor i vår trädgård!


På kvällen gick vi för att fira Valborg. Det var lite kallt, men vi klarade oss från regnet. Här väntar barnen. 


Många i släkten kom dit, det är alltid roligt att träffas. Min bror fick, pga en miss i planeringen, några minuter på sig att skriva ihop ett vårtal. Det blev ett riktigt bra tal!



Brasan tändes på en flotte och speglade sig så vackert i vattnet. 


Efter brasan blev det fyrverkerier!


Oskar tittade hänfört, Elvira avskydde det. 


Ett fint valborgsfirande, men jag saknade Sköna maj och Vintern rasat ut bland våra fjällar. 

1 kommentar:

  1. Fint med elden på en flotte. Här var det eldningsförbud i hela Blekinge. Skönt att sonen är pigg igen!

    SvaraRadera