2014-05-22

Bondgårdsbesök, bad och blommor

Jag ligger en dag efter i mitt bloggande, känner jag. Får försöka komma ikapp!
Igår var min klass på besök på den bondgård där Oskars kompis Marcus bor. Det var en välordnad visning av gården och barnen var intresserade och tyckte det var jättespännande!


Mjölkningsroboten har jag skrivit om förut, den tycker jag är så imponerande. Barnen klappade lamm, kaniner, kor, hönor, kycklingar mm. De var jättenöjda med besöket. 

 

Sen hade vi öppet hus på jobbet, med fika, utställning och de elever som ska börja förskoleklass och ettan fick träffa sina nya fröknar. Oskar kunde ju tyvärr inte vara med. 
På kvällen blev det ett kvällsdopp. 17-18 grader gissar jag, vi badade en lång stund!


Jag avslutar med en liten bild från vår trädgård. Den här delen är Håkan just nu nöjd med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar