2014-05-29

Kristi Himmelsfärdsdag

I morse samlades vi hos syrran för vår årliga (nästan) cykeltur till vårt sommarparadis, en nätt cykeltur på knappt två mil. Oskar cyklade själv för första gången! Vi var många i år, 11 cyklister! Första stoppet blev vid en källa där vi drack vatten. Nästa stopp blev vid den stora enen som inte längre finns kvar! Källan är en relativt ny tradition, enen en mycket gammal.


Oskar, som har små hjul på sin cykel och därför fick kämpa mycket mer än oss andra, vurpade en gång men lyckades ändå fullfölja cykelturen. Elvira också, förstås. Mina duktiga barn!

 
Här ser ni det glada gänget! Bror min körde traktor upp, men gjorde oss sällskap hela vägen.
 

När vi kom upp blev det förmiddagskaffe med hallonmuffins och vinbärskaka.


Sen la vi i bryggan!


Många medhjälpare var vi!


Vackert!


Mamma och pappa dök upp till lunchen!


Till efterrätt hade Samorn gjort sticky rice med mango!


Sen letade Håkan kätting i sjön, och hittade den, barnen badade också, hos syrran klipptes gräset mm. Och så eftermiddagsfikade vi naturligtvis. Lovisa hade tränat på att spritsa rosor på en morotskaka. Fint!


Varmt och härligt, jag har bränt mig lite...

 
Sen cyklade fyra av oss hem, inte barnen dock. Nu har jag ont i rumpan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar