2012-04-23

1 år med geocaching!

Idag är det ett år sedan Håkan och jag (och Filip) tog vår första geocache! Det var riktigt spännande, vi hade ingen aning om vad det egentligen var vi letade efter. Känslan när jag fick syn på en svart burk som hängde i Riksträdet i Bodarneparken (Den är flyttad till annan plats nu) var härlig, det var en riktig skattjakt. Här kan du läsa om vårt första geocacheing-äventyr.

Vet du inte vad geocaching är? Läs här!

Så här på årsdagen passar det väl att publicera ett geocachingminne för varje månad under året?

April 2011 Första cachen!


Maj 2011 En underbar Valborgshelg i Varberg med mycket geocaching.

Juni 2011 Skogspromenad till ett jättekast.

Juli 2011 På väg till grottan där Svarte Bengt gömde tjuvgods!

Augusti 2011 Fika, titta på slussande båtar och så lite geocaching!

September 2011 På utbildning i Stockholm. Nära hotellet (som syns i bakgrunden) fanns en cache.

Oktober 2011 Jag hade lite problem att ta mig till cacherna eftersom jag hade opererat foten, så jag fick titta på från en bits avstånd.

November 2011 En cachingutflykt förde oss via Motala till ett gammalt stenbrott i närheten av Markebäck. Låter det ologiskt? Ja, men sant!

December 2011 På väg till Marieberg för att julhandla tog vi äntligen cachen vid Rastpunkt, den som kräver stealth mode. Bilden är lånad från www.rast.laxa.se

Januari 2012 Mina nordligaste cacher tog jag under ett besök på Matematikbiennalen i Umeå!

Februari 2012 Även vid shoppingparadiset i Ullared (här i lego) finns det cacher!

Mars 2012 Vi cachade vid Sveafallen och tittade på jättegrytor.

April 2012 Självklart kan man cacha i Trollskogen i Hundfjället också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar