2012-04-29

Dressyr, studs och paj

Idag har barnen och jag varit på dressyrtävling. Vi var där för att titta på barnens kusin Lovisa, här ridandes Baxter.


Barnen och jag åt korv till lunch.


Martina och Kenneth agerar paparazzis!


Pappa oh Johan var där!


Lovisa vann! Grattis duktiga Lovisa!


När vi kom hem satte vi upp studsmattan till barnens stora glädje!


Filip och jag bakade jordgubb/rabarberpaj och vinbärskaka. Sedan satt vi ute och fikade!


Nu har jag rensat kring min rabarberplanta, lagt på ny jord och hönsskit. Hoppas den växer lite i år, hittills har jag inte fått mycket mer rabarber än till en paj. Jag vill kunna frysa in rabarber och ha till pajer och jag vill kunna göra saft. Förra året gjorde jag i och för sig en rabarberförfrågan på Facebook med gott resultat, men jag vill ha egna.

Idag är en härlig söndag! Och det allra bästa är att jag inte ska jobba imorgon utan ska umgås med min familj, mina föräldrar, syskon och syskonbarn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar