2012-04-22

Och så ligger en ny arbetsvecka framför oss...

Söndag kväll, dags att lösa den kommande veckans vardagspussel. Måste kolla almanackan, vet inte alls hur veckan ser ut. Tror det är flera långa arbetsdagar. I morgon kväll blir det ingen träning i alla fall, det är dags för avslutning på Oskars Stor- och Litengympa.

Idag då? Slö morgon, jag vaknade nog först men låg och drog mig till kl 7 (Hemskt, att jag har blivit en sådan som vaknar tidigt och inte kan somna om...). Halv åtta dök Oskar upp, strax före åtta Håkan och så Elvira lite senare ändå. Vi slöade och tog det lugnt. Halv tio hämtade syrran mig, det var dags för körövning med E-kören. Vi sjöng några sånger på den ekumeniska gudstjänsten.

På eftermiddagen kom Kalle hit, roligt! Han hjälpte oss att byta däck på bilen och åt lite lunch med oss. Jag bakade GI-muffins med soltorkade tomater och städade skafferiet. Jag fattar inte hur det kan bli så stökigt. Vädret är inget vidare idag så mot slutet av eftermiddagen satte Håkan och jag igång den första Twilight-filmen. Håkan har inte velat se dem tidigare, men nu tänkte han ge den första en chans. Vi får se vad han tycker, vi är mitt i den första.

Men nu är det dags att bada barn, göra kvällsmat och annat smått och gott - eller snarare nödvändigt.
Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar