2012-04-08

Mer från Sälen

Nu har vi kommit hem från Sälen. Skönt att vara hemma, men vi har haft det så bra och åtminstone Elvira och jag deppar lite över att skidsäsongen är slut. Det har ju blivit några mobil-blogginlägg, här kommer lite fler bilder:

Oskar påbörjade sin slalomkarriär i torsdags. Han är stadig i benen och har bra balans, men det är lite svårt att ploga och svänga. Efter en hel del övning tillsammans med idolen Kenneth (och även med Moster och mig) så gick det rätt bra att ta sig nedför backarna.


Ibland behöver man något i magen för att orka vidare. Att sitta och fika i solen är helt ok!


Elvira har blivit så säker. Hon vågar ge sig upp i barnbackarna på egen hand, hon börjar ha skidorna lite mer parallellt och hon har tränat på snösprutarstopp. Och hon ääälskar att åka slalom!


Oskar ville väldigt gärna åka i en sån lift som man sitter i. Han förstod inte alls varför han var tvungen att träna på att åka skidor först. Dessutom var han väldigt övertygad om att en sådan lift heter knapplift. ingenting vi sa kunde få honom på andra tankar, han VISSTE att det hette knapplift. Nu har han åkt i den några gånger, numera kallar han den "storlift".


Vi gjorde naturligtvis ett besök i Trollskogen. Oskar åkte på egna ben genom den, med selen på visserligen, men mest för säkerhets skull. En cache hittade vi också!


Jag tänkte ta ett idylliskt kort från korvgrillningen, men det slumpade sig så (jag vill inte tro att det var med flit) att alla vände ryggen till.


Jag prövade att köra skoter! Bara några meter, men jag var bra sugen på att bara dra iväg. Håkan och jag funderade på att sälja bilen och köpa oss en skoter istället ;)


Idag har vi packat, Elvira och jag åkte skidor medan Håkan och Oskar städade, vi åt lunch på Mc Donalds i Lindvallen och sen åkte vi hemåt, med korta kiss- och cachingstopp. Här hemma väntade snö, det var helt onödigt. Nu klarar jag mig utan snö i några månader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar