2012-04-20

Fredag hos oss!

Vi sitter nu i soffan framför TV:n och har fredagsmys. Bolibompa på TV:n, Oskar äter chips och Elvira äter riskakor.

När vi kom hem från jobb/skola/förskola drack vi kaffe (Håkan och jag) och åt kakor (Elvira och Oskar). Jag skulle åka till Ica och veckohandla och för en gångs skull fick barnen följa med. Att handla mat är inte särskilt roligt, tycker jag, och att handla med barnen är definitivt stressande. Nu skötte de sig rätt bra, jag tror inte att Oskar körde på allt för många med sin lilla kundvagn och de lyckades inte tjata sig till alltför mycket gott.

Vädret är inget vidare utanför fönstret, snöblandat regn faller ner och det ser inte det minsta inbjudande att gå ut. Jag passade på att värma mig i ett varmt skumbad, en bra bok och en stunds lugn och ro är helt ok!

Oskar berättade för sina fröknar idag att vi ska åka till Afrika i sommar, att vi ska flyga dit och sen åka tåg till hotellet och att vi ska titta på djur. Han hade tydligen berättat det på ett väldigt trovärdigt sätt! Nog vore det kul... men det kostar ju en slant... Han får nöja sig med Danmark och Legoland istället!

Nu ska jag läsa i min bok och fundera på hur jag ska få programmet Amigo att försvinna från TV-rutan!

2 kommentarer:

  1. À-à-amigo!!!! Blä! :)
    Nu är de Barda och det är så spännande att vi håller varandra i handen Seth och jag ;)
    Hoppas ni får en bra helg!!!!

    SvaraRadera
  2. K älskar AMigo :) / Syster Yster

    SvaraRadera