2012-04-29

Norrköping!

Igår var vi i Norrköping och hälsade på Mathilda! På vägen dit stannade vi vid min mormor och morfars grav. Jag har, såvitt jag minns, aldrig varit där förut, jag och mina brorsöner stannade alltid vi lekplatsen och lekte när de andra gick till graven. Min mormor dog när min mamma var liten, min morfar dog några år innan jag föddes, så jag har aldrig träffat dem. Det hade varit roligt att ha träffat dem nån gång. Men nu har jag i alla fall varit vid graven.


Vi fikade hos Mathilda, sen gick vi till lekparken. ja, vi tog ett par cacher på vägen, förstås.


Mina barn är riktiga klätterapor!


Gunga gjorde vi också.


Även jag!


Det var verkligen vår i Norrköping!


Vi åt lunch på Mc Donalds och köpte lördagsgodis. Sedan tog Mathilda och barnen spårvagnen hem, Håkan och jag gick.


Vi fick med oss Mathilda hem. Väl hemma blev det matlagning, Ingalill, Jossan och Filip kom hit och åt grillad kyckling/fläskytterfilé med hemgjord jordnötssås och ris. Gott!

Vi roade oss med att titta på kort också, vi såg gamla kort på tre systrar, så jag var tvungen att ta ett nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar