2012-04-01

Palmsöndag 2012

Jag hoppas att ingen blev förvirrad igår, det är alltså inte påsk än. Idag är det Palmsöndagen, ni vet, då Jesus red in i Jerusalem på en åsna och alla viftade med palmblad och ropade Hosianna! Bara några dagar senare ropade de Korfäst honom! istället. Det har vi pratat om idag på Söndax. När vi gick från kyrkan hittade Elvira och jag dessa överlevare vid kyrktrappan.


På eftermiddagen fick barnen åka och leka hos mormor och morfar medan Mathilda, Håkan och jag gjorde en utflykt till Tiveden. Det var ganska kallt ute och vädret var inte det vackraste, men vi gick i vacker natur, såg vacker utsikt och hittade fyra cacher. Dessutom lyckades Håkan och jag bli först av alla att hitta varsin cache - FTF (First to find). Vilken ära!

Vi såg ett stort jättekast:


Vi drack kaffe vid en liten tjärn längs Bergslagsleden. Jag är så sugen på att gå en etapp eller två på den i vår/sommar.


En liten promenad på rullstensåsen Getaryggen blev det också.


Nu njuter jag av tanken på att både barnen och jag kan ta sovmorgon i morgon. Härligt! Om jag får sova längre än vanligt återstår att se, men vi behöver i alla fall inte stressa iväg någonstans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar