2010-08-20

Så går en vecka...

Tänk att det alltid är så, att ena stunden har man semester, men bara ett par timmar in på första arbetsdagen så är det som om man aldrig hade varit ledig, man är helt inne i jobbet. I tisdags (min andra arbetsdag) när vi såg Allsång på Skansen på TV:n så kunde jag inte fatta att det bara var en vecka sedan vi var i Stockholm, det kändes så länge sedan, på den där magiska semestern.
Jag är fortfarande fylld med blandade känslor för det här med att jobba. När jag kommer hem på eftermiddagarna och barnen slänger sig om halsen respektive benet om mig, då önskar jag att jag kunde vara hemma hos dem lite mer. Å andra sidan kan jag vissa eftermiddagar när det är dags att sluta jobba tänka att jag ska stanna lite till, barnen har det ju bra utan mig också och jag skulle ju vilja hinna med lite...
På måndag kommer eleverna. Det ska bli spännande att träffa dem, spännande med mina nya arbetsuppgifter. Men nu är det nog dags att dra iväg till jobbet och göra klart inför måndagen!

Ikväll blir det kräftskiva med familjen Gradin och paret Lindblom =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar