2010-08-04

Cykling och studs

Det cyklas mycket hemma hos oss just nu, vilket kanske inte är så konstigt. Igår vågade sig Elvira upp på den stora cykeln, och nu cyklar hon på den som om hon aldrig hade gjort annat. Hon cyklar runt rundeln på vår gata och sen har hon och jag varit ute och cyklat på närliggande gator. Hennes ben är fulla med plåster, ett par vurpor har det blivit.


Vi har köpt en studsmatta av en familj som köpte en större. Igår kväll bar vi hem den till oss. Det såg nog rätt roligt ut när vi promenerade omkring med en studsmatta. Skyddsnätet fick vi inte med oss, det får vi ta en annan dag.



Så nu är barnen lyckliga! Håkan är mindre lycklig, han tycker att den är i vägen...



Jag har också hunnit med att träffa en kompis som jag inte har möjlighet att träffa så ofta. Hon var i Örebro några timmar igår och då passade vi på att ses. Jag fick hjälpa henne och hennes föräldrar att släpa in ett piano från en släpkärra ner i källaren. Elvira var med och for omkring på sin nya sparkcykel, som hon fick igår. Jag lovade henne nämligen förra sommaren att hon skulle få en sparkcykel när hon kunde cykla. Det man lovar ska man hålla!

Dagens citat:
På kinesiska skriver man ordet "kris"
med tecknet för "fasa"
och tecknet för "möjlighet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar