2010-08-12

Det går mot slutet...

... av semestern. På måndag är det dags för mig att börja jobba igen. Som alltid är det en blandning av vemod över att sommaren är slut, sorg över att de lediga dagarna är slut, glädje att träffa arbetskamraterna och den sköna känslan av att få lite rutiner i tillvaron igen.
Jag ska tillbaka till den skola som jag arbetat på "hela tiden", dvs förutom när jag var sjukskriven för foglossning, föräldraledig och det senaste året då jag jobbat på en annan skola. För mig känns det som om jag alltid har jobbat där, men jag inser nu att det är 2½ år sedan jag arbetade där senast. De som har arbetat där de senaste 2½ åren kanske inte håller med om att jag alltid arbetat där?
Nu ska jag för första gången arbeta med mina barn precis runt knuten, Elvira kommer att befinna sig vägg i vägg med mig om dagarna och Oskar i huset mitt emot. Det blir ju smidigt att hämta och lämna dem!

Men än har jag några dagar kvar av semestern. Jag ska försöka njuta så gott det går. Idag kommer en kompis med barn i mina barns ålder hit. På lördag har vi gatufest. Funderar på att göra lite mer saft. Och några böcker till ska jag nog hinna läsa!

Nej, nu knorrar min mage, den vill ha frukost!

Dagens citat:
Det är tur att den elakes slöhet finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar