2010-08-28

Marknad i Sannerud

Den sista lördagen i augusti varje år är det Sannerudsmark'en. Sedan några år tillbaka har vår familj besökt den, det har blivit en tradition. Jag är inte så mycket för marknader egentligen, men den här gillar jag. Trevliga omgivningar, en enda gata att gå på, inte för stort, inte för många knallar med samma saker, lite djur, lite hantverk - precis lagom. Oskars största behållning av dagen, förutom fikat, var nog fyrhjulingarna som han tittade på men inte fick provsitta, depp, depp.


Det brukar alltid finnas kaniner att titta på. Hade Elvira fått bestämma hade vi kommit hem med minst en.


Brevduvor fanns det också. Elvira och jag har ju precis läst Bröderna Lejonhjärta, så det tyckte hon var roligt. Jag funderade på om vi skulle köpa några höns, men vi har ont om hönshus i trädgården =)

Nu är vi hemma och barnen har magarna fulla med marknadsgodis. Jag funderar på om det tänker vara uppehåll nu under kvällen, så jag kan åka och titta på Bodarnespelet.
Dagens citat:
Avveckling kan också vara utveckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar