2010-08-08

Att sälja och köpa

Internet är bra till mycket, bland annat när man vill köpa och sälja saker. Som jag skrev tidigare så ordnade jag en annons på Blocket igår. Har redan fått två svar varav den första vill ha den och ska komma på torsdag, så antagligen satte jag för lågt pris. Men det är så svårt att veta hur mycket man ska begära. Jag hade ju tänkt slänga den på tippen...


Det händer lite då och då att jag köper saker på Blocket eller Tradera också. Idag har jag köpt en bok, en hästbok med röd rygg, ni vet. Syrran hade nämligen en bok som jag läste när jag var liten och som jag älskade, Balett, unghästen. En sommar när vi var på Öland hittade jag tre andra böcker i samma serie som jag givetvis köpte. Det fanns också en fjärde bok som jag letade länge efter men inte hittade. Den första boken (syrrans) hittade jag ett eget exemplar av för många år sedan. När vi städade här om dagen så sorterade jag en del barnböcker och packade ner dem i lådor, och då fick jag syn på böckerna om Balett. Googlade på den som fattades idag, och hittade en auktion på Tradera som gick ut ikväll. Vann auktionen, 9 kr + porto kostar den mig! Önskar nu att jag vore 8 - 9 år, gissar att jag inte kommer tycka den är lika bra nu som jag hade tyckt då.

Jag hoppas verkligen att Oskar och Elvira kommer tycka om att läsa böcker, det vore ju för sorgligt om alla hästböcker, Fem-böcker, Kitty-böcker med mera får ligga nedpackade i lådor för all framtid. Börjar redan planera för ett bibliotek här hemma när barnen flyttar hemifrån =)

Det värsta är att det finns fler bokserier som jag samlat på och som inte är kompletta. Nu går det ju så lätt att få tag på dem på t ex Tradera och Bokbörsen, till skillnad mot för några år sedan när man var tvungen att leta på antikvariat. Men det skulle bli dyrt att köpa allt jag vill ha. Det fattas till exempel bara 18 Lotta-böcker (av 47) i min samling...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar