2010-08-08

Lite blandat

Igår var mamma och pappa här och fikade. Oskar tvingade mormor att testa studsmattan, vilken vi för övrigt har fått nät till nu. Det känns lite tryggare! Mathildas kompis Sofi var här och grillade i går kväll, hon testade också studsmattan. Oskar var lite skeptiskt inställd till henne, men tinade upp lagom tills det var läggdags.

Tomaterna växer och frodas, nu vänta vi bara på att de ska få färg också. De här ska bli rödbruna, tror jag.


Igår la jag ut Oskars barnvagn på Blocket. Vi har ju städat garaget och slängt en hel del, men jag har svårt att slänga en fullt fungerande vagn, så jag tänkte testa och se om den går att sälja. 300 kr för vagn med tillbehör, 50 kr för ståbrädan - det är bara ni hör av er! Kanske någon som vill ha en extravagn hos mormor eller så?


Idag har vi packat (väldigt lite) eftersom Håkan, Elvira och jag åker till Stockholm i morgon. Vi tar tåget upp, sover på hotell en natt och ska se slottet, Skansen mm. Oskar får stanna hemma med mormor, farmor och Mathilda. En i taget dock!
Nu börjar semestern närma sig slutet. Jag har en vecka kvar och ska försöka ta tillvara på den på bästa sätt!

Dagens citat:
Politiker står för
det som de tror att folk faller för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar