2010-05-09

Söndag!

I förmiddags var det dags för Söndax-avslutning. Årets utflyktsmål var Stadsparken i Askersund. Vi blev inte många, vädret (som visade sig bli helt ok) gjorde nog att en del valde att stanna hemma. Vår lilla skara sjöng i alla fall några sånger, bland annat Huvud, axlar, knä och tå, som ni ser. Maria, Maria och jag framförde ett litet drama, helt orepeterat. Vi börjar bli vana vid improvisation nu!


Efter detta fikade vi och barnen lekte lite. Håkan, Isak, Elvira, mamma, Oskar, Maria och jag satt tillsammans och hade det trevligt!


Vi tittade också på djuren, här står Isak, Oskar, Elvira och Mi och tittar på getterna. Som ni ser så luktade det inget vidare. Förutom getterna fanns det kaniner, höns och nån sorts änder.


Sen var det dags för skattjakt. Barnen lyckades leta reda på de såpbubbleflaskor vi hade gömt, och sen blåstes det bubblor. Med varsin godispåse i handen åkte våra nöjda Söndax-barn hem. Håkan bjöd passagerarna i vår bil på en guidad tur i Dohnafors och Markebäck.
Vi fick med oss Isak hem, Pär jobbade och Alexsandra tävlade. Han fick följa med oss och fira Tim, som fyllde två år igår. Vi fikade och hade trevligt, barnen hoppade studsmatta och lekte i sandlådan.
Efter det har jag tagit en cykeltur, ätit gratinerad squash med köttfärsröra och lagt barn. Nu känns det som om jag snart skulle kunna somna själv... Men ett tag till ska jag hålla mig vaken. I morgon börjar en kort arbetsvecka. Bara tre dagar, skönt!!!
Dagens citat:
Stäng ute det som stör - led in det som stimulerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar