2010-05-01

April månads bokläsning

2/4 Fyrmästarens dotter av Ann Rosman
3/4 Dödläge av Sandra Brown
5/4 Rebecca av Daphne du Maurier
7/4 I blodbokens skugga av Maeve binchy
9/4 Inget val av Mary Higgins Clark
11/4 Medan min sköna sover av Mary Higgins Clarke
13/4 Systrar av Danielle Steel
15/4 Blå dahlia av Nora Roberts
17/4 Svart ros av Nora Roberts
19/4 Ers Kungliga Höghet av Danielle Steel
21/4 Mintgrodornas återkomst av Karin Brunk Holmqvist
22/4 Europa Blues av Arne Dahl
25/4 Dejtingleken av Danielle Steel
27/4 Låtsaskungen av Torgny Karnstedt
29/4 Stenkistan av Kjell Eriksson


16 böcker blev det denna månad!
Den här månaden blev det en och annan bra deckare/kriminalroman. Arne Dahls böcker gillar jag mycket, de är spännande och jag gillar de poliser han skriver om. Kjell Erikssons böcker är också spännande. Jag har inte läst något av Ann Rosman tidigare, men jag kommer gärna läsa fler av hennes deckare i framtiden.
Nora Roberts har skrivit ännu en trilogi, jag har nu läst de två första böckerna och väntar på den tredje. De är så härligt förutsägbara, alltid tre fantasiska kvinnor, tre underbara män, ett par bildas i varje bok och så finns det alltid någon som vill dem illa och någon form av mysterium att lösa.
Mintgrodornas återkomst bjöd på lite skratt, ibland är det gott att läsa en sådan bok.
Låtsaskungen blev jag rekommenderad att läsa, sånt är alltid kul. Jag började läsa den en kväll och kunde inte sluta förrän jag läst klart. Den var i och för sig inte så lång, men klart läsvärd.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Är det "blomtrilogin"? Jag har den sista på engelska nånstans. Red Lily heter den tror jag. Sen har jag en till triologi. Givetvis samma upplägg, 3 killar + 3 tjejer = 3 par och så lite ondska. The Pagan Stone tror jag första heter, och just det de är också på engelska... / Åsa

    SvaraRadera
  2. Kanske skulle låna och läsa lite på engelska om jag får?

    SvaraRadera