2010-05-31

Maj månads bokläsning

Den här månaden har jag inte hunnit läsa så mycket. 11 böcker bara. Det beror på att jag läste en bok på engelska, vilket tog nästan halva månaden, vilket des beror på att jag läser myyycket saktare på engelska än på svenska, och dels på att det var en hel del att göra med ett visst bröllop... De här har jag i alla fall läst:

1/5 Öppen grav av Kjell Eriksson
3/5 Red Lily av Nora Roberts
15/5 Döden skall du tåla av Karin Fossum
18/5 Matthandlare Olssons död av Karin Wahlberg
22/5 Den onda viljan av Karin Fossum
23/5 Flammande skyar av Nora Roberts
27/5 Rosa elefanter av Karin Brunk Holmqvist
27/5 En doft av timjan av Elsi Rydsjö
28/5 Liten flöjt av silver av Elsi Rydsjö
29/5 De röda bergen av Elsi Rydsjö
29/5 Hotfullt paradis av Nora Roberts

Vad ska jag säga om dem då? Elsi Rydsjös böcker är perfekt sommarläsning, historiska, trevliga romaner. Rosa elefanter är ännu en rolig bok av Brunk Holmqvist, det är lite annorlunda när huvudpersonerna är pensionärer. Wahlberg, Fossum och Eriksson brukar skriva bra deckare, jag var nöjd även med dessa. Och så blev det ett par Nora Roberts denna månad också, jag gillar dem!

1 kommentar:

  1. Vilka var böckerna i den nya Robertstrilogin?/ Syster Yster

    SvaraRadera