2010-05-05

En vänlig grönskas rika dräkt...

...håller på att smycka dal och ängar. Jag går en vända i trädgården varje eftermiddag/kväll och tittar på buskarna och träden. Mycket håller på att skifta till grönt nu. det ena trädet efter det andra, den ena busken efter den andra börjar få små gröna blad. Jag vet att jag har skrivit det förr, men jag älskar den här första, skira grönskan. Jag tycker det ordet är så vackert, skir, och det passar så bra in på löven den här första, gröna tiden. Om bara några veckor kommer löven att vara mer mörkgröna, vi kommer att ha vant oss vid att inte längre se kala grenar och därmed kommer vi inte att glädjas lika mycket åt det gröna. Men den här tiden på året njuter jag verkligen av naturen!


På bilden ser ni Rödluvan, äppelträdet som jag fick av en av mina klasser för några år sedan. 2004 var det visst, det är ett tag sedan nu...
Dagens citat:
Det finns många stigar till bergets topp.

1 kommentar:

  1. håller med dig, älskar oxå den här årstiden.. allt vaknar liksom till liv igen.. :) Ha det gott!

    SvaraRadera