2010-05-03

Glädje och sorg

I helgen har vi hunnit med mycket. På lördag-förmiddagen var vi hos Ingalill. Håkan klippte sig och vi fikade och pratade, en riktigt trevlig förmiddag. På eftermiddagen var vi på dop. Elvira, min rosa prinsessa, var naturligtvis finklädd! Däremot tycker hon det är svårt att le naturligt på kort...


Här är hon då, lilla Svea, i sin farmorsfars famn!


På kvällen var vi hemma hos Emma och Micke och blev bjudna på god mat. De hade gjort canneloni eller något sådant, med mozzarellaost och lufttorkad skinka i tomatsås. Så gott!!! Barnen hade kul, Elvira och Ida lekte och lekte och lekte, Oskar och Tim slogs om leksaker och smulade chips i soffan...

I söndags var vi på Söndax och pratade om Petrus och förlåtelse. Nästa gång är det avslutning, vad tiden går fort.
På eftermiddagen gratulerade vi Johan på födelsedagen. Han bjöd på maräng- och jordgubbstårta, mums!
På kvällen var jag med E-kören och sjöng i Finnerödja kyrka. Det lät rätt bra tror jag, fin akustik i den kyrkan.

I helgen har jag också gråtit med en blogg-vän, som i morgon måste föda sitt barn, som inte kommer kunna leva utanför livmodern. Ibland är livet så orättvist och sorgligt. Jag kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara. Tänker på de fyra tidiga missfall jag fick efter Elvira innan jag blev gravid med Oskar, hur ledsen jag var, och förstår att det här måste vara så otroligt mycket jobbigare.
Tänker på er och ber för er!

Dagens citat:
Sorgen och glädjen de wandra tilsamman,
Lyckan, olyckan, samt löje och gråt,
Medgång och motgång de möta hwarannan,
Solsken och molnet de följas ock åt.
Thomas Kingo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar