2023-10-27

Körsång, kastrering mm

I måndags var jag på jobbet och pratade med mina rektorer en stund. Vi pratade om vad jag ska göra när jag börjar jobba igen. 


Vid lunch ringde de från tandläkaren och sa att jag skulle varit där för några minuter sedan. Hon var så snäll och väntade tills jag kom dit. 

Såhär fint blev det med nya gardiner i gästrummet, Oskars gamla rum. (Fixat i helgen). 


Senare på eftermiddagen åkte jag till stan, åt mat med Maria och övade med kören. 



På tisdagen blev det en promenad med Ingmarie i skogen. 


Ett besök på kyrkogården blev det också, nu är blommorna bortplockade. 


På onsdagen körde jag Miraz till veterinären på morgonen. Det var dags för kastrering. 
Sen paketerade jag och skickade iväg en av böckerna som Elvira läst till sitt skolarbete. Jag säljer dem på en sida för studentlitteratur. Det här var den sista som hon läst, med understrykningar mm. Jag har några böcker kvar av litteraturen hon köpt till resten av höstens kurser. Det känns lite sorgligt att skicka iväg den. På Ica träffade jag Oskar, som praoar där! På eftermiddagen hämtade jag Miraz, som mådde bra! Antagligen var han lite sur på mig för att jag körde honom till veterinären, för han kissade i min säng… Men ligga i mitt knä kunde han ändå nedlåta sig till. 


På torsdagen var jag hos läkaren och vi bestämde att jag skulle göra ett försök att jobba 25 % nästa vecka. På lunchen gick jag en promenad med Emma, Idas mamma. Hon jobbar hemifrån ibland och hade tid att gå en sväng på lunchen. Hon berättade att gravstenen var på plats, så jag åkte upp och kikade. 



Den blev fin, tycker jag (men varför ett litet stora Q?). 
Däremot låg den ner lite väl mycket, så efter konsultation med stenhuggaren åkte Håkan, Oskar och jag dit och reste upp den lite. Då hade de förberett för urnsättningen. 


Mathilda fick skjuts med Maria till oss och båda stannade och åt ärtsoppa och pannkaka. Sen blev det gos med Miraz. 



Tumnus låg i Håkans knä på ett lite speciellt sätt, som om han var tvungen att hålla i sig!


7 veckor sedan Elvira dog. En pyttestund, en evighet. 

3 kommentarer: