2023-10-08

Fyra veckor

Fyra veckor har gått. Hur är det möjligt?

Lördag 
Oskar och jag hämtade Mathilda i stan. Köpte ram på Dollarstore. 


Annars slöade vi, tittade på Love Actually mm. 


Söndag
Håkan och jag gick en sväng i skogen och plockade kantareller. 



Håkan hittade mer än vad jag gjorde. 



Jossan, Anders och tjejerna kom och firade Ingalill. Vi åt rotmos, i alla fall en del av oss. 


Måndag
På förmiddagen fixade jag med bilder till bildspelet på begravningen. Sen gick Ingmarie och jag en sväng och plockade strån att ha till dekoration. Greta och Ida kom och fikade en stund. Sen åkte jag till Örebro och åt med syrran och var på körövning. 


Tisdag
En riktigt vidrig dag. Alla jobbade och inget gick bra för mig. Lyckades ändå baks kladdkakor till begravningen, men fy, vad dåligt jag mådde. 

Onsdag
Håkan var hemma. Vi köpte dryck till begravningen i Kumla. På eftermiddagen plockade vi strån och kantareller. 


Torsdag
Mathilda och Maria kom och eftermiddagsfikade, sen åkte vi till kyrkan och gjorde fint. 




Josefin kom. Göran kom och vi gick igenom det sista inför begravningen. Vinår kokkorv med bröd. Fördrev kvällen med standup. Och väntade och väntade, liksom vi gjort rätt länge nu, på att begravningen skulle vara över. En väldig anspänning. Ingen av oss har sovit bra på länge. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar