2023-10-09

Begravning

I fredags var det dags för begravning. Den blev som vi hade tänkt oss. Sorglig men fin. Jag tror Elvira hade gillat låtval, bildspel mm. 






Många av Elviras vänner var där. Från förskolan, grundskolan, gymnasiet och universitetet. Så fint att de kom. 



I början spelade vi Bigger Than the Whole Sky med Taylor Swift. 


Miranda sjöng Ser du månen där du är ikväll? (Thomas Stenström) och A Sky Full of Stars (Coldplay).  Så fint!






Tillsammans sjöng vi På dig min Gud förtröstan jag och Du omsluter mig på alla sidor. Pastor Göran talade så fint om Elvira och om stjärnor som lyser när det är som mörkast. 


Till avskedet spelade vi Dumbledore’s Farewell och till avslutning The Call (Regina Spektor) från Narnia. 

Sedan var det dags för minnesstund i församlingsvåningen. Vi åt smörgåstårta, kärleksmums och kladdkaka, sånt som Elvira hade gillat. 

Jag höll tal, och syrran, Martina, Lovisa, Ida, Mathilda och Elin och Celine. Många fina ord! Tyvärr fick vi inte med alla på bild. 



Lite senare på eftermiddagen åkte vi till hennes gravplats och tittade på blommorna. 


Vi åkte dit på kvällen också och tände ljus. 


Mathilda och Jossan var hemma hos oss och vi åt rester av smörgåstårtan till kvällsmat. Vi var så sjukt trötta. 

Skönt att det är över. 

2 kommentarer:

  1. 💔💔💔 vad skönt att det blev som ni hade tänkt i alla fall, och värdigt Elvira❤❤❤

    SvaraRadera
  2. Vilken fin begravning ❤️🕯️😪

    SvaraRadera