2023-10-21

Sorg och promenader

I söndags, på eftermiddagen efter Rockebro källa, åkte jag till syrran och fikade. Härligt att kunna sitta ute i solen, men lite svalt var det. 


Måndagen var en tung och jobbig dag, jag kommer inte ihåg vad jag gjorde men ser på bilder att det blev ett besök på kyrkogården i alla fall och enligt Runkeeper gick jag en promenad med Ingmarie. Fantastiskt att ha en vän som släpar ut mig på promenad och pratar om allt och ingenting. 


På tisdagen blev det en promenad med syrran och lite fika. 


Passar på att visa kransen jag köpte i fredags. 


På onsdagen var jag på jobbet och fikade på förmiddagen. Det var så roligt att träffa många av mina fina kollegor, men väldigt känslomässigt. Det är inte länge sedan Elvira satt i personalrummet med mig, när hon gjorde praktik och bestämde sig för att bli lärare. 

På eftermiddagen promenerade jag med Ingmarie igen!


På kvällen tittade jag i gamla fotoalbum och skrattade och grät om vartannat. Oskar och Håkan kom och tittade på Oskar som liten med mig. 

På torsdagen åkte jag till stan för samtal med en psykoterapeut, försäkringsbolaget betalar ett gäng samtal. Tror det kan vara nyttigt. Men det är jobbigt att besöka platser fulla av minnen. 
På eftermiddagen lyssnade jag på en föreläsning digitalt. Tur att jag inte behövde åka till Stockholm. 
Sen åkte jag och köpte en blombukett, det blev så tomt när alla fina buketter vi fått vissnade. 
Det for snö i luften, årets första snö för mig. 


Vackert, men konstigt väder!

Ett besök på kyrkogården blev det också. 


På fredagen skulle jag egentligen ha varit i Stockholm, men blev erbjuden att delta digitalt som tur var, hade ingen ork att åka iväg. Lyssnade på introduktionen av nästa kurs och tyckte att allt kändes väldigt jobbigt. 

Maria kom och åt mat på kvällen och bjöd på efterrätt, om jag minns rätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar