2016-06-15

Mera vattenkoppor

Igår jobbade jag och Håkan vabbade. Jag kom hem till en deppig dotter som hade fullt med koppor överallt, men särskilt i ansiktet. Det är hon så ledsen över, hon tycker att hon ser ful och äcklig ut. Lilla skruttan! Så här ser ryggen (insmord) ut. 


Hon ledde fortfarande prickligan, men Oskar hade också många och var påverkad av feber och kliande. Han var gnällig, det är han sällan annars. 


Bara några i ansiktet, än så länge. 


Vi gör allt vi kan för att lindra, men i natt hjälpte inget. De turades om att komma ner/ligga och ropa och gråta, sista gången var vid halv två på natten.  


Hoppas hoppas att det vänder nu!

Och åh, vad jag inte vill/orkar gå och jobba nu, men jag har ett klassrum att flytta (grejerna alltså) och böcker att beställa innan semestern kan börja. Så det är bara att kämpa på! Och försöka att hålla sig vaken. 

Just ja, syrran och jag var till badhuset och simmade en km igår. Det gick bra (om än inte snabbt)!

Ju sjukare barn, desto kärare. 
Danskt ordspråk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar