2016-06-25

Där borta vid pilen...

Idag har vi haft urnsättning för pappa. Vi var inte så många, bara mamma och vi syskon med ett par respektive. Det var en kort, fin stund.


Vi sänkte ner urnan och sjöng Härlig är jorden. 


Vi har valt att varken ha pappa i minneslund eller på en plats med gravsten, utan på stenkanterna runt träden sitter skyltar med namn och årtal på. Man kan ställa dit blommor/lyktor men inte plantera något. Det känns bra. 


Efteråt fikade vi hos mamma. Min älskade släkt!


Oskar och jag åkte dit och tittade ikväll. Vi har en fin kyrkogård. Oskar gillade fontänen!


Min och syrrans blombukett och ett litet hjärta som jag la dit!


En fin plats att gå till, men vi vet ju att pappa inte är där utan i himlen!

Där borta vid pilen har jag lagt min far. 

2 kommentarer:

  1. Vilken fin gravplats ni har valt <3

    SvaraRadera
  2. Fina bilder, dunkan skicka över både fr detta och midsommarafton/ syster yster

    SvaraRadera