2009-07-25

Slutet på en epok

Börjar inse att det snart är dags att börja jobba. Det är visserligen två veckor och tre dagar kvar av ledigheten, men i perspektivet att jag inte har jobbat på 1½ år så är två veckor inte så mycket... Visserligen känns det rätt ok att börja jobba, men det blir ändå slutet på en period i mitt liv. Jag lär väl knappast vara ledig från jobbet i 1½ år igen förrän jag blir pensionär. Om jag inte blir miljardär, vilket väl är mindre troligt.

Trots att vädret inte varit det bästa så försöker vi roa oss om dagarna så gott vi kan:

I tisdags var vi hos Ingalill och fikade, alltid trevligt och gott. Jag klippte Oskar med Ingalills klippapparat, det var kul och han blev jättefin!

I onsdags målade jag klart det gråa på lekstugan, jag hoppas jag kan måla det vita en gång idag.

I torsdags var vi i Norrköping och tittade på Mathildas lägenhet. Pappa var med, han passade på att hälsa på morbror Arnold. Tack vare det fick vi fika (Tack pappa!) i Finspång. På vägen hem åkte vi runt och tittade på olika ställen där min mamma och pappa har bott! Vi stannade också i Hjortkvarn och åt underbart god glass. (Go´glass, de säljer Italiensk glass, kan också köpas i hamnen i Askersund.)

I går åkte vi till Askersund och köpte rökt fisk. Sen åkte vi till Håkans bror och fikade goda bullar! På vägen hem stannade vi vid Långsjön och tittade var Håkan brukade bada som barn. Det var lite för blåsigt för att vi skulle ta oss ett dopp, dock.

Vi äter alldeles för mycket god mat också! Men det ska man väl passa på att göra när det är semester? Gott är det i alla fall! Ikväll ska vi grilla med Håkans mamma och bror med barn. Jossan med boyfriend med barn kommer också hit!

Dagens citat:
De flesta människors semester rinner ut i sanden.
Gerhard Uhlenbruck

1 kommentar:

  1. Visst är det sorgligt när en epok är slut, men man får tänka att man går in i något nytt och spännande, varje epok i livet är fantastisk på sitt sätt.

    Älskar dagens citat.....önskar att varje års semester "rinner ut i sanden".....! För lite sand i årets semester dock ;-)

    Kram Annemari

    SvaraRadera