2009-07-02

Juni månads bokläsning

13 böcker läste jag i juni. Känns lite, men det beror kanske på att jag har byggt lekstuga också. Eller så var böckerna tjocka. Eller så är det normal mängd för mig att läsa, ska bli kul att se följande månader. Den sista boken är jag inte riktigt klar med än, den är lite konstig tycker jag. Men jag måste se hur den slutar.
Mitt boktips, den absolut bästa av de böcker jag läst under månaden, blir En förtjusande man av Marian Keyes. Då var jag knappt kontaktbar, enligt min man. Det var kul att läsa Grottbjörnens folk-serien, läste den första boken när jag var 13 eller 14, men då fastnade jag inte för dem. Shopaholic-böckerna kan jag rekommendera som slö sommarläsning, de är rätt roliga.
Ingen av böckerna var dålig, tvärtom är det här en lista på mycket bra och bra böcker!

1/6 Nancy av Elsie Johansson
3/6 En shopaholic i New York av Sophie Kinsella
4/6 Hästarnas dal av Jean M Auel
5/6 Mammutjägarna av Jean M Auel
9/6 Stäppvandringen av Jean M Auel
13/6 Nionde grottan av Jean M Auel
17/6 Först när givare är död av Anna Jansson
19/6 En förtjusande man av Marian Keyes
20/6 Stråk av rött av Elizabeth George
26/6 En shopaholic säger ja av Sophie Kinsella
27/6 En shopaholic får en syster av Sophie Kinsella
28/6 I de lugnaste vatten av Viveca Sten
29/6 Fågelbovägen 32 av Sara Kadefors

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar